Friday, December 31, 2010

befOre 2010 in the end..!!!

..hOpe 2011 better than 2010..
..hOpe "my family, fren n all" epy Ollway'z..
..hOpe "he" lOve me nOw n ever..
..hOpe i lOve him nOw n ever..
..hOpe Allah s.w.t give me hidayah n Petunjuk..
..hOpe no mOre cry..
..2O1O~ i love all the memories in there..
..2O11~i hope what happened before won't happen in 
here..
..2O1O in lOve..
..2O1O in my mind..
..welCome 2O11..
..mUah mUah..

Thursday, November 25, 2010

DeBaran Menanti~

huiSSShhhhhh... kuruS SemanGat..!!!!


reSult Oh reSult..!!
berdebar nye..
YA ALLAH hamba mohon dariMu..
harap semuanya OK..
dah hbis pikir nie..
tp xtau da nk pikir ape..
otak ku kOsOng..


adekah dapat ku sambung titian ini dgn reSult esOk hari????

tak dapat ku bayangkan..!!

mOm..
iCha da try yg tErbaek..
maaf lau ia tak sebaek yg di sangka..
emm tak sanggup utk kali ke 3..
YA ALLAH..
harap di jauhkan..
arghhhh.. dlm kepala nie mCm2 duk berputar..
xtau leh duk diam dah nie..
ku berharap sangat, semuanya akan Ok..
mOm,
 dOa mu sangat anak mu harap kan..
wiSh me luCk's On this reSult..
amin..






Tuesday, November 23, 2010

paSti milikku..!!!

akan ku milikinya..!!!!!!!!!!!




arghhhhh...
i want, i want, iwant...
ade sape2 nk bg fre x??
hahaha..
bile la nk dpt nie..
dah puas berangan..





sape2 ade yg nk bg iCha nie x???
ala yg nie d7000,
dpt d90 pun jd la..
hik3..
sape yg nk bg nie mmg iCha syg lbih la..
ayahhhh.. nk duet 4k..
senang je mntak..
kuang3..

want, want, want..
jdi hntaran kwen pun ok gak..
ahakssss...


Sunday, November 21, 2010

layannnnn.. besh feeling..

sekali dengar besh la lagu nie..
jOm layan..
tp lagu nie nk tuju ke sape ek??
hahaha..
xde sape2..
cume layan perasaan je..









Selepas kau pergi,
tinggallah disini kusendiri
Ku merasakan sesuatu,
yang t’lah hilang di dalam hidupku

Dalam lubuk hatimu,
ku yakin kau pun sebenarnya tak
inginkan lepas dariku,
tahukah kau kini ku terluka

Bantu aku, membencimu,
ku terlalu, mencintaimu,
dirimu begitu,
berarti untukku..

Kau telah mencinta,
dan dicintai kekasihmu,
ini tak adil bagiku,
hilanglah damba tinggallah hampa

Lupakan ku, dalam tidurmu,
yang pernah, mencintaimu
kau memang tercipta,
bukanlah untukku

La la, la la la, la…


Saturday, November 20, 2010

..jalan2 wit cik aty n cik syikin isma..

jOm jalan2 kOntan..
hehe..
seharian di ECM (East cOast mall)
teng's cik aty n cik syikin da ajak iCha..
kiteOrang jalan2 smbil snap2..
hehe..
jOm layan piCta kt bawah nie..





icha gedik..
kuang3..
time nie tgh tggu nk mkn kt laksa shake..
hehe..
teng's cik aty n cik syikin..




hehe..
mCm ibu n anak plak..
tp suwit lor..




hehe..
tgk la poyo giler..
berlagak ngn kamera cik aty..
bile la nk dpt ek..
berangan je la..
emmmmm....




hehe..
lawa gak piCta nie..
cik aty tgh renungkan mase dpn nye..



hehe..
gmbr nie nk hntr kt calon mak mertue..
hehe..
mak tnggu ye nti gmbar nie sampai...
jangan reject sudahhh..
hehe..
gedikkk...




hehe..
poyo giler...




haha..
bergaya cik aty punye..
jangan marahh..
click click..








hehe..
walaupun ketOrg mcm poyo gitu..
tp picta nie tetap lawa babe..







kredit tO cik aty..

de beSh la..








mickey mOuse time..
mysyg is u mickey..
lOve mcky sO muCh..
muah muah muahh..







sushi king time..
sementara menunggu cik syikin isma..
icha n cik aty jln2 n singgah kt sushi king kejap..
1st time mkn sushi nie..
besh gakk..
next time leh try lg..
credit tO cik aty again..









nie la sushi yg icha n cik aty mkn..
jOm jOm..
nyam nyam nyam..





hehe..
wacha..
smile..



hehe..
mCm poyo je..
tp mmg poyo pun..
hahaha..
 





hehe..
iCha tgah uSha abg kt sushi king..
hahhaha..
gedik..




hehe..
cakkkk...





hehe..
look..
icha n cik aty..






suwit boy n girl..
cOmel giler la budak nie..
pndai lg..
mak ayh dye bg mkn ape ekkk??
hehe..
lmbt nye ade ank..
hahaha..
gelentas..




hehe..
merenung masa depan yg tak pasti..
cewahh..
dalam hati ade dye..



lau tgk gmbr nie..
teringat kt dye la..
tp sape ek..??
hehe..
miss miss miss..



cik aty tgah layan perasaan tu..
hehe..
semOga bahagia utk drinya..
amin..
pape pun credit tO cik aty n cik syikin isma..
lOve u..
mmmuahhh..

Monday, November 8, 2010

miSs nasrenn sO muCh..

miSh nasrenn sO muCh..
arghh..
xsabar nk jpe dye..
rindu karenah dye, percakapan dye..
rindu sume..
dye cOmel..
like aunty dye nie..
hahaha..

yang penting..
kami seiras..
hahaha..






amacam seiras x??
hahaha..




ha..
nie la budak gedik..
hehe..


cOmel kn..
hahaha..




serupa babe..
hahaha..
mak sedare dye la nie yg ajar..
dye pun dah xbtOl mcm mk sedare dye..
kuang3..



budak cOmel..
dye suke make up..
and mak sedare dye la yg ajar..
plig dye suke eye shadow..
hahaha..

lOve u la nasrenn..

malam dinner.. hOtel UiTM..

tibe lah malam dinner DKE 07/08...
hahaha..
dinner last la nie..
kununnye kOt..
kaung3..
terima kasih ke pada emizoL yang bnyak menjayakan dinner nie..


nama pem"bOOkin" tu penting..
hahahah..



hOtel UiTM lagi..
beSh la mkn..
emmm..
layan je la dah perut pun lapar kn..


jOm layan gmbr yg hOdOh nie..
hahaha..
tp,
Org yg kt dlm gmbr nie sume cntik n nSOme lake..
hahaha..
jgn kOya'ss..



ha nie meja vip..
kt citu.. cik fili, cik mayuzie,cik nazri n tuan haji ghaffar..
n istri tuan haji.. (ma)..
hahaha..
klik klik..




nie meja jejake2 gantannnnn..
ahaksss...
sape2 berkenan bleh la ye mntk ngn mak bapak diOrg..
pndai2 la kOrg crik mak bapak diOrg k..
hahaha..



iCha dicitu..
kuang3..
gedikk'ss...
haha..
biO la gedik pun..




iCha n LiSiSu..
haha..
kami cOmel kn..
rOmate ku mse sem 1..
emm sekejap je kn..
da sem 6..
nti sempOi la plak..
emmmm...
iCha akn merindui mu "LiSiSu"..
emmmmmuuahh...



hahaha..
1.. 2.. 3..
say cheese..
hahaha..
asal tergelak nie..
tgk tu..
luCu kan..
kami epy..
nie berSama isrti Tuan Haji..(ma)



ok..
nie giliran Tuan Haji plak..
say hawaiiiii..
hahaha..
cOmel..
mOment..


and the laSt mOment..
sdeh la..
walaupun xsume dpt dtg..
tp nie pun dah ramai..
harap persahabatan kite x putus sampai di sini..
ke mana pun kite..
kawan tetap kawan..
persahabatan tak kan putus walaupun kite terpisah..
nati lau masing2 nk kwen jgn lupe jemput iCha k..
(pesanan utama utk cik fili)
hahahaha..
pape pun..
terima kasih jika ade yg membantu iCha,
sepanjang kat pOly nie,
yang baek tu dtg dr Yang Maha Kuasa, 
yang buruk tu dtg dr dlm dri iCha sendiri k..
DKE de beSh..

iCha syg kOrg la..

Besar nye Kelebihan Seorang Wanita..

 Seorang wanita solehah adalah lebih baik daripada 70 orangwali, Seorang wanita solehah adalah lebih baik daripada 70 lelaki soleh,Seorang wanita yang jahat adalah lebih buruk daripada 1,000 lelaki yang jahat,2 rakaat solat dari wanita yang hamil adalah lebih baik daripada 80 rakaatsolat wanita yang tidak hamil, Wanita yang memberi minum susu dada kepadaanaknya akan dapat satu pahala daripada tiap-tiap titik susu yang diberikannya.Wanita yang melayan dengan baik suami yang pulang ke rumah didalam keadaanletih akan mendapat pahala jihad.

Wanita yang habiskan malamnya dengan tidur yang tidak selesakerana menjaga anaknya yang sakit akan mendapat pahala seperti membebaskan 20orang hamba. Wanita yang melihat suaminya dengan kasih sayang dan suami yangmelihat isterinya dengan kasih sayang akan dipandang Allah dengan penuh rahmat.Wanita yang menyebabkan suaminya keluar dan berjuang ke jalan Allah dankemudian menjaga adab rumahtangganya akan masuk syurga 500 tahun lebih awaldaripada suaminya, akan menjadi ketua 70,000 malaikat dan bidadari dan wanitaitu akan dimandikan di dalam syurga, dan menunggu suaminya dengan menunggangkuda yang dibuat daripada yakut.

Wanita yang tidak cukup tidur pada malam hari kerana menjagaanak yang sakit akan diampunkan oleh Allah akan seluruh dosanya dan bila diahiburkan hati anaknya Allah memberi 12 tahun pahala ibadat. Wanita yang memerahsusu binatang dengan "bismillah" akan didoakan oleh binatang itudengan doa keberkatan. Wanita yang menguli tepung gandum dengan"bismillah", Allah akan berkatkan rezekinya. Wanita yang menyapulantai dengan berzikir akan mendapat pahala seperti meyapu lantai di baitullah.Wanita yang menjaga solat, puasa dan taat pada suami, Allah akan mengizinkannyauntuk memasuki syurga dari mana-mana pintu yang dia suka.

Wanita yang hamil akan dapat pahala berpuasa pada sianghari.Wanita yang hamil akan dapat pahala beribadat pada malam hari. Wanita yangbersalin akan mendapat pahala 70 tahun solat dan puasa dan setiap kesakitan padasatu uratnya Allah mengurniakan satu pahala haji. Sekiranya wanita mati dalammasa 40 hari selepas bersalin,dia akan dikira sebagai mati syahid. Jika wanitamelayan suami tanpa khianat akan mendapat pahala 12 tahun solat. Jika wanitamenyusui anaknya sampai cukup tempoh (2 tahun), maka malaikat-malaikat dilangit akan khabarkan berita bahawa syurga wajib baginya. Jika wanita memberisusu dadanya kepada anaknya yang menangis, Allah akan memberi pahala satu tahunsolat dan puasa.

Jika wanita memicit suami tanpa disuruh akan mendapat pahala7 tola emas dan jika wanita memicit suami bila disuruh akan mendapat pahala 7tola perak. Wanita yang meninggal dunia dengan keredhaan suaminya akan memasukisyurga. Jika suami mengajarkan isterinya satu masalah akan mendapat pahala 80tahun ibadat. Semua orang akan dipanggil untuk melihat wajah Allah di akhirat,tetapi Allah akan datang sendiri kepada wanita yang memberati auratnya iaitumemakai purdah di dunia ini dengan istiqamah. Posted Image

Sunday, November 7, 2010

MenDaki Gunung.. jOm..


Jom ke camerOn highlands..
bukan utk sOping yea, 
tp kite panjat gunung..
hahahaha..
jalankan misi KJKE..
nak naek 3 gunung dlm masa 3 hari..
gunung brinchang, gunung irau n gunung berembun..
sume ahli yg iku 31 org..
pensyarah pengiring 4 org..

cik aty, cik zawiyah (like my sis name), cik amat, n cik geng..
n kiteOrg bersama Radak Advanture Consultant..
besh babe..
hahaha.. (beSh ade makne tueee)

di kaki gunung brinchang..

belum pape lagi muke sume dah letih..
hahaha..



haha..
nie di puncak brinchang..
syOk hbis..
penat pun tak terasa..


indah nye dunia..
nie lah hak milik ALLAH swt..
yang punye dunia..



di hari yang kedua..
nie gmbar di gunung anak irau..
jauh lg babe nk smpai bapak irau..
brape pnuye jauh da bapak irau duduk..
hahahaha..
yg penting KAMI epyy..



suke sgt gmbr nie..
hahaha..
ehem3..
click like..




phewiittttt..
dah sampai puncak irau..
mOment babe..
beSh..
tp kn tak nak dtg dahh...
tak daya nk naek lg..


punCak irau pd kul 1..
babe, tgk kabus tuhh..
pkul 1 lau kt tganu YA ALLAH..
panas bukan maen lg..
tp kt puncak nie sajuk, nyaman je..
hahahaha..
nak dtg lg la..
cik lain kali bwk icha lg k..



cik abu..
mintak kebenaran..
kami nk rehat jp..
tak dayO nk jalan..
hahaha..
nie hari ke tiga..
nak naek gunung berembun..
nk bilang air embun kt atas tuhhh..
hahahaha..



di punCak gunung berembun..
penat yg amat..
dah la kaki lengOh2..
arghhh..
mOmma..
urutkan kaki boleh..
miSh u mOm..
sampai puncak pun ingt kt mak lg..
Of kOs la..
my mOm kn..


tgk budak cute tuhh..
hahahah..
nie da nk mjlis penutup..
hahaha..
sdeh pun ade..
(sdeh ade mkne)
hahahahaha..
epy pun ade..


hahahah..
cik mC..
kuang3..
hampeh btOi la..
sebenarnye malu2..
hahaha..
nak tau ke???
xyah la..

haha..
sekarang giliran ryoq plak..
caya la ryoq, radak advanture de beSh tau..
suke gmbar nie..
hahahaha..


last mOment..
sdeh nye..
waaaaaa~
sdeh nk tggl sape nie icha??
hahaha..
epy dtg sni..
kOrg de besh..



jOm blik..
miSh "my dell" hahaha..
tggu kepeulangan ku..
KJKE de besh..
sem dpn lg OK tau..

lOve u ol's..



















Search This Blog